تبلیغات
مجله زندگی مثبت - حقایقی جالب که برای پیاده ‌روی انگیزه ایجاد می‌کند

اختلافات رایج بین خانم ها و آقایان
موهاتو بزن کنار، چشمات ضعیف می شه!
هوش تنها در عدد آی‌کیو خلاصه نمی‌شود
باورهای غلط در مورد مسواک زدن
اینگونه از رنج و ناراحتی ها رهایی یابیم
چه وقت باید تسلیم شویم؟
ارزش خود را بدانید...
دلایل علمی عاشق شدن را بدانید
درست و اصولی دعوا کنید
وقتی برای عشق باید سوگواری کرد
چگونه ازدواج خوبم را خراب کنم؟!
بیایید در شکاف افکارمان ساکن شویم
خودکشی نوجوانان (حتما بخوانید)
کنار آمدن با برهم‌خوردن رابطه و دلشکستگی
آیا بلند بودن صدای موزیک می‌تواند به گوش‌هایم آسیب بزند؟
انواع عشق
مراکز انرژی بدن(چاکرا)
چطور می توان از آینده یک رابطه باخبر شد؟ / با علایم خطر آشنا شوید
بدبین‌ها بخوانند: نگرش مثبت برای قلب شما خوب است
اشتباه های رایج درباره سوگواری در کودکان
افسردگی جوانان
بهترین مشاغل برای جوانان
نگاه نکنید، هیپنوتیمز می شوید+عکس
رابطه جالب نوشیدن آب و توان پاسخگویی
چگونه در جلسه آزمون تست بزنیم؟
با هوش تر می شوید اگر با خودتان حرف بزنید!
پنج نکته طلایی برای بله گرفتن
همه چیز به نگاه تو برمیگرده...
کدام مرورگر کمترین انرژی را از باتری لپ تاپ می گیرد؟
سخنان بزرگان در مورد موفقیت

لیست کامل مطالب ارسالی

Free PageRank Checker





Powered by WebGozar



RSS

مجله زندگی مثبت
خانواده و زندگی، پزشکی و سلامت، روانشناسی و موفقیت و مطالب جالب و خواندنی

یکشنبه 3 اردیبهشت 1391

حقایقی جالب که برای پیاده ‌روی انگیزه ایجاد می‌کند
مرتبط با : سلامت


داشتن فکری آزادتر

مرکز پزشکی دانشگاه دوک (Duke) دریافته است که یک پیاده‌روی تند 30 دقیقه‌ای، سه مرتبه در هفته به اندازه داروهای ضدافسردگی برای تسکین علائم افسردگی‌های حاد در سنین مختلف موثر است.
تحقیقی که سال گذشته در آرشیو اینترنال مدیسین (Internal Medicine) به چاپ رسید نشان داد که زنانی که به طور منظم پیاده‌روی دارند، کمتر در معرض ابتلا به از دست رفتن حافظه و سایر زوال‌های ذهنی قرار دارند.
براساس آکادمی جراحان ارتوپد در امریکا، پیاده‌روی به شما برای داشتن یک دیدگاه مثبت به زندگی کمک کرده و باعث می‌شود جوان‌تر به نظر برسید


با ما در ادامه مطلب همراه باشید




پیاده‌روی جریان خون را در مغز افزایش می‌دهد. در تحقیق که در سال 1999 روی افراد بالاتر از 60 سال انجام گرفت، مشخص شد که 45 دقیقه پیاده‌روی در روز مهارت‌ فکر کردن را در آنها افزایش می‌دهد.
کلینیک مایو (Mayo Clinic) نیز شواهدی دارد که نشان می‌دهد ورزش پیاده روی تاثیر مثبتی بر سطح برخی انتقال‌دهنده‌های عصبی که تقویت‌کننده روحیه هستند در مغز دارد. ورزش همچنین تولید اندورفین را افزایش داده، فشار داخل عضلات را کم کرده، برای داشتن خوابی بهتر به شما کمک کرده و سطح کورتیزول هورمون استرس را نیز کاهش می‌دهد.

داشتن بدنی زیباتر و سالمتر

• 1.6
کیلومتر پیاده‌روی در روز 100 کالری می‌سوزاند. در سال می‌توانید بدون ایجاد تغییر در عادات غذاییتان تا 5 کیلو وزن کم کنید.
متخصصین بر این عقیده‌اند که 6000 قدم پیاده‌روی در روز سلامت شما را ارتقاء داده و 10،000 قدم موجب کاهش وزنتان می‌شود.
دانشگاه تنسی در یک تحقیق که در آن از گام‌شمار استفاده شد مشخص کرد که زنانی که بیش از 10،000 قدم در روز راه می‌روند، تا 40% از درصد چربی پایین‌تری برخوردار بوده و کمر و لگنشان نسبت به آنهایی که به طور متوسط کمتر از 6000 قدم راه می‌روند 10 تا 15 سانتیمتر باریک‌تر است.
اگر فقط 2000 قدم پیاده‌روی در روز به فعالیت‌های روزمره‌تان اضافه کنید، هیچوقت دچار افزایش وزن نخواهید شد. تحقیقات دکتر جیمز او. هیل (Dr. James O. Hill) در مرکز تغذیه انسانی دانشگاه کولورادو این را تایید می‌کند.
تحقیقی که اخیراً در دانشگاه هاروارد انجام گرفت نشان داد که راه رفتن با سرعت متوسط به مدت 3 ساعت در هفته—یا 30 دقیقه در روز—می‌تواند احتمال بیماری‌های قلبی را تا 40% در زنان کاهش دهد.
مجله انجمن پزشکی امریکا مشخص کرد که زنانی که در سنین 30 تا 50 سالگی خود پیاده‌روی می‌کنند، احتمال ابتلا به سرطان سینه را در خود کاهش می‌دهند.
براساس یک تحقیق، اگر پیاده‌روی منظم داشته باشید (3 باز در هفته یا بیشتر به مدت نیم ساعت یا بیشتر) به طور متوسط حدود 600 هزار تومان در سال برای هزینه‌های پزشکی صرفه‌جویی خواهید کرد.

داشتن سیاره‌ای سبزتر

اگر هر هفته فقط 15 کیلومتر از رانندگی خود کم کنید، 230 کیلوگرم دی‌اکسید‌کربن کمتری در سال وارد هوا خواهد شد.
تحقیق حمل‌ونقل شخصی در سال 1995 مشخص کرد که تقریباً 40% از اکثر سفرهای داخل شهری با اتومبیل کمتر از 3 کیلومتر است که برابر با 10 دقیقه راندن دوچرخه یا کمتر از 40 دقیقه پیاده‌روی است.
هزینه کار کردن یک اتومبیل در سال تقریباً 2 میلیون تومان می‌باشد. هزینه کار کردن یک دوچرخه در سال فقط 50 هزار تومان است.

انگیزه بگیرید

یک بلوک شهری برابر با 200 قدم است.
یک مایل (6/1 کیلومتر) برابر با 2000 قدم یا حدود 20 دقیقه پیاده‌روی است.
در زندگی شما چیزی در حدود 65،000 مایل (104607.75 کیلومتر) راه می‌روید—برابر با سه مرتبه راه رفتن دور کره زمین!
در یک تحقیق مشخص شد که مردها به طور متوسط 18،425 قدم و زنان 14،196 قدم در روز راه می‌روند


منبع: مردمان


لینک های مرتبط : درمان بی‌ خوابی به طبیعی ترین شکل
لینک های مرتبط : یك تست بینایی برای تشخیص زودهنگام بیماری قلبی

برچسب ها : پیاده روی-پیاده روی و سلامتی-انگیزه برای پیاده روی-نکاتی در مورد پیاده روی-پیاده روی و شادابی-شادابی و تندرستی-
...




به اشتراک بگذارید :
نوشته شده توسط سید فرهاد ذبیحی در ساعت 05:12 ب.ظ
نظرات ()

1- برای تبلیغات در مجله زندگی مثبت کافی است به مدیر وبلاگ ایمیل دهید و یا با شماره تماس موجود در ذیل تماس برقرار کنید تا تبلیغات بنر محصولات شما در وبلاگ قرار داده شود.

2- اگر شما هنوز برای تبلیغ محصولات خود بنر مناسب و یا دلخواه را طراحی نکردید می توانید این کار را به ما بسپارید تا با طراحی زیبا و مناسب محصولات شما را به بهترین نحو ممکن تبلیغ نماییم.

3- مجله زندگی مثبت با رعایت تمامی حقوق و مسائل اخلاقی آماده همکاری برای طراحی و نمایش بنر محصولات شما در وبلاگ می باشد.


ایمیل: farhad_nurse@yahoo.com

مدیر وبسایت: سید فرهاد ذبیحی


:: پاورپوینت های جالب و آموزنده
:: اس ام اس سرکاری
:: اس ام اس عاشقانه
:: اس ام اس فلسفی
:: اس ام اس مناسبتی
:: مشاوره تحصیلی
:: مجموعه آثار معلم شهید دکتر شریعتی(کتاب الکترونیکی)
:: مجموعه آثار معلم شهید دکتر شریعتی (صوتی 1)
:: مجموعه آثار معلم شهید دکتر شریعتی (صوتی 2)
:: مجموعه آثار معلم شهید دکتر شریعتی (صوتی 3)
:: مجموعه کتابهای پائولو کوئلیو (pdf)

جنسیت شما چیست؟



صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لینك آر اس اس | تماس با ما | تبلیغات

.:: تمام حقوق این سایت و مطالب آن متعلق به مجله زندگی مثبت می باشد و کپی برداری فقط با ذکر منبع بلامانع می باشد ::.
.:: مجله زندگی مثبت ثبت شده در ساماندهی وزارت ارشاد اسلامی است ::.